Чому відбувається витік антифризу з бачка

Чому відбувається витік антифризу з бачка

Питання куди дівається антифриз якщо ніде не протікає – одне з найчастіших, особливо з настанням холодів. Якщо подібна ситуація спостерігається виключно взимку, то хвилюватися практично немає про що. Зимою, швидше за все, це пов’язано з простими фізичними реакціями, коли об’єм будь-якої рідини в холод природним чином зменшується. Переживати в цій ситуації не варто, має сенс лише періодично контролювати рівень антифризу в розширювальному бачку.

Але досить часто зустрічається й інша ситуація, коли без видимих причин пропадає антифриз з розширювального бачка, хоча пошкоджень патрубків і кришки немає, а при стоянці автомобіля традиційних калюж під ним не залишається. Втрату охолоджуючої рідини можна помітити не тільки за її рівнем в розширювальному бачку, хоча це найбільш очевидна і помітна ознака. Ознаками того, що зменшується рівень антифриз служать непрацююча система опалення, запотівання лобового скла та скупчення вологи під передніми килимками, швидкий перегрів двигуна або утруднений набір його температури до робочих значень.

У тому випадку причини зменшення рівня антифризу можна спробувати з’ясувати самостійно, виконавши перевірку автомобіля приблизно в такому порядку:

  • Перевірити безпосередньо сам розширювальний бачок і його кришку;
  • Оглянути радіатор двигуна;
  • Подивитись до радіатора пічки;
  • Перевірити корпус термостата;
  • Оглянути всі місця з’єднань і патрубки;
  • Оглянути помпу (насос системи охолодження).

Як правило, така перевірка, якщо вона проведена достатньо уважно, дозволяє визначити куди пропадає антифриз, і самостійно усунути дану проблему.

Ретельна перевірка автомобіля – шлях вирішення проблеми

Як правило, щоб зрозуміти куди дівається антифриз з розширювального бачка, досить з максимальною ретельністю оглянути двигун.

Порада. Сильно забруднений двигун вартує заздалегідь помити, після чого почекати деякий час – в цьому випадку будуть помітні всі сліди витоку (наприклад, на патрубках).

Однією з частих причин, чому пропадає антифриз з розширювального бачка є порушення герметичності вузлів в системі охолодження, і зокрема, досить «проблемним» є радіатор. Однією з поширених проблем є банальний пробой корпусу радіатора, наприклад, після попадання каменя. У деяких радіаторах можна зустріти сильно зношені пластини, на які створює свій негативний вплив етиленгліколь, що є складовим елементом тосолів. На деяких автомобілях радіатори укомплектовані пластиковими бачками, які в процесі тривалої експлуатації починають тріскатися, що і призводить до втрати рідини.

У тому випадку, коли витік антифризу відбувається з вини радіатора обігрівача – це стає очевидно практично відразу, оскільки в салоні миттєво з’являється неприємний запах від якого неможливо позбутися, а під панеллю приладів часто розтікається липка пляма. Вживати заходів в цьому випадку необхідно без найменшого зволікання, оскільки пари антифризу дуже токсичні для людини.

У ситуації, коли антифриз втікає в масло винна помпа. Точніше її зношений сальник. Візуально визначити це допоможе лише ретельний огляд – якщо внизу двигуна є вологі плями, майже гарантовано можна сказати, що причина саме в помпі.

Частою причиною витоку антифризу є порушення герметичності термостата, і в більшості випадків виною тому знос прокладок. Самостійна діагностика цього вузла не відрізняється складністю. Для визначення циркуляції охолоджуючої рідини по обох колах досить доторкнутись до шлангів (патрубків). У нормально функціонуючій системі охолодження термостат залишається закритий до тих пір, поки антифриз не нагріється до заданих параметрів. У цей час радіатор і шланг мають температуру нижче самого термостата. З підвищенням температури клапан відкривається, і гаряча рідина починає переходити в радіатор, викликаючи його поступовий нагрів (більше у верхній частині). При досягненні стрілки покажчика температури червоної зони, зобов’язаний спрацювати вентилятор. Такий алгоритм роботи справної системи охолодження.

У тому випадку причини зменшення рівня антифризу можна спробувати з’ясувати самостійно, виконавши перевірку автомобіля
У тому випадку причини зменшення рівня антифризу можна спробувати з’ясувати самостійно, виконавши перевірку автомобіля

Прорив шлангів і пошкоджений патрубок – проблема, що вимагає швидкого усунення

Для старих автомобілів, з пробігом не одну сотню тисяч, проблемою, чому пропадає антифриз, найбільш часто стають зношені шланги. З плином часу вони втрачають свою еластичність, розтріскуються і перестають витримувати постійний тиск. Його кріплення в місці з’єднання також втрачає міцність і слабшає, що може призводити до підтікання антифризу.

Порада! У цілях профілактики має сенс міняти шланги системи охолодження приблизно через 5 років експлуатації (для іномарок – 10 років), а для кріплення застосовувати гвинтові хомути.

З’ясувати чи шланги стали причиною того, чому швидко пропадає антифриз нескладно – досить уважного огляду. Якщо явне пошкодження добре помітно, то щоб визначити невеликі дефекти необхідно попередньо ретельно потерти всі шланги сухою ганчіркою, і поганяти двигун на холостих обертах. Після цього місця витоку охолоджуючої рідини стають добре помітні.

У ряді випадків доводиться проводити операцію по заміні зношених патрубків. При виконанні цієї процедури самостійно слід дотримуватися певних рекомендацій:

  • двигун автомобіля повинен повністю охолонути;
  • для зливу антифризу краще використовувати чисту ємність, оскільки він допускає багаторазове використання і може бути залитий назад в систему;
  • для полегшення відкручування хомутів можна змастити їх невеликою кількістю рідкого масла або іншим засобом (наприклад, WD-40);
  • після ослаблення хомутів, патрубок акуратно знімається з горловини, пам’ятаючи про те, що практично всі горловини досить крихкі і легко пошкоджуються;
  • перш ніж надягати новий патрубок, на нього одягаються хомути;
  • якщо при натягуванні нового патрубка виникають труднощі, не слід використовувати які-небудь хімічні засоби, допустимо лише потримати патрубок в гарячій воді;
  • міцно затягуються хомути.

Антифриз і двигун – комбінація неприпустима

У ряді випадків спостерігається витік антифризу в двигун – це стає наслідком пошкодження прокладки головки блоку циліндрів. Досить часто з такою ситуацією стикаються власники авто з пробігом більше 100 000 км. Пробій прокладки виникає через досить виражені температурні і компресійні коливання. Найбільшою мірою схильні до пошкодження прокладки, виконані з пароніту, а найбільш поширеною причиною такого явища стає перегрів двигуна. Самостійно визначити, що антифриз потрапляє в двигун можна по ряду ознак:

  • антифриз може «видавлюватися» з розширювального бачка, що говорить про проникнення газів через дефект прокладки в сорочку охолодження і створенні в ній надмірного тиску;
  • якщо антифриз попадає у вихлопну трубу зрозуміти це легко по білому диму і солодкому запаху з глушника;
  • у випадку, коли антифриз проникає в картер, швидко перемішуючись в ньому з залитим маслом, утворюється емульсія світлого кольору, а рівень масла збільшується, що добре помітно на контрольному щупі;
  • антифриз може стікати по блоку при поганому приляганні прокладки до блоку двигуна;
  • може відзначатися білуватий наліт на кришці масло-заливної горловини.

При найменшій підозрі на витік антифризу повинно проводитися опресовування системи охолодження. Досить важливим є періодична перевірка рівня антифризу – це важливо робити не менше одного разу на місяць, не чекаючи поки його нестача негативно відіб’ється на двигуні.

У ряді випадків може відзначатися і така ситуація, коли антифриз підтримує нормальний тиск, але рідина зникає. Визначити причину подібної «поведінки» авто досить непросто, оскільки калюж під машиною, як правило, не буде, а охолоджуюча рідина буде зменшуватись лише при русі автомобіля, коли в системі утворюється підвищений тиск. Взагалі ж, при виявленні витоку охолоджуючої рідини з системи, особливо, якщо самостійно виявити місце витоку скрутно, слід негайно відігнати автомобіль на сервіс. Не варто думати, що простим доливанням антифризу можна вирішити проблему його втрати. Наслідки витоку, особливо, якщо антифриз потрапляє в двигун, можуть бути досить неприємними. Приміром, попадання охолоджуючої рідини в циліндри викликає інтенсивне окислення клапанів, що може призвести до того, що їх просто затисне.

Незважаючи на те, що заміна чи долив антифризу не відрізняються своєю складністю, варто пам’ятати про деякі моменти, дотримання яких необхідно. Так, не рекомендується заливати в систему чистий антифриз – його необхідно попередньо розбавити чистою дистильованою водою. Не можна заливати охолоджуючу рідину в гарячий двигун, необхідно дати йому повністю охолонути.

Залишити відповідь