Глушник. Способи ремонту.
За часів бурного розвитку виробництва автомобілів таке поняття, як глушник було взагалі відсутнє. Автомобілів була не велика кількість, і їх рух супроводжувався неймовірним шумом і димом. Але прогрес рухається вперед, і в 1984 році перший вид глушників ввели в експлуатацію. Завдяки зростаючому престижу машин серед жителів європейських міст, глушник став необхідною частиною всіх автомобілів. У цьому матеріалі розглянемо детальніше що ж являє собою глушник, та способи його ремонту при пошкодженні.
З чого складається глушник?
Структура глушників – це складна система, що складається з наступних елементів:
- Колектор;
- Нейтралізатор;
- Передній глушник;
- Задній глушник.
Невід’ємна частина і найнавантаженіша частина – це колектор. Він приєднаний до двигуна автомобіля і потрібен для виведення суміші газів безпосередньо в сам глушник. Колектор переносить великі навантаження, пов’язані з температурою, а також навантаження механічного характеру. Тому матеріал, з якого він виготовлений, повинен бути найвищої якості. Найчастіше це чавун або сталь. Так само колектор повинен бути міцно прикріплений до глушника через сильні навантаження, пов’язані з вібрацією.
Наступна частина глушника – це нейтралізатор, або каталізатор (каталітичний нейтралізатор). Його діяльність спрямована на зниження впливу суміші шкідливих газів на навколишнє середовище. Він являє собою камеру, в якій відбувається повне спалювання всіх шкідливих речовин на металічних каталізаторах. Найбільшу ефективність мають каталізатори з благородних металів: паладію, платини. Через різноманітний склад шкідливих компонентів встановлюють багатосекційні каталізатори.
Передній глушник служить для зменшення швидкості руху повітряного потоку, що можливе завдяки системі, в яку входять решітки та отвори.
Задній глушник, завдяки шумопоглинаючому наповнювачу в своєму складі повністю поглинає гуркіт, що утворюється від вихлопних газів.
З усього вище викладеного доходимо висновку, що глушники потрібні для зменшення гучності автомобіля, зниження швидкості руху вихлопних газів і їх температури. А найголовніше – для захисту нашої природи від непотрібних речовин, які утворюються під час руху автомобіля.
Матеріал, з якого виготовлений глушник
На різних машинах глушники можуть відрізнятися типами матеріалів, з якого вони виготовлені. Глушники, виготовлені з алюмінієвої і нержавіючої сталі мають безліч переваг в порівнянні з чорновою сталлю.
Алюмінієві глушники практично не піддаються ерозії і не змінюють свій колір на протязі всього періоду діяльності. Ефективніше чинять опір температурі і зовнішньому тиску. Також глушники з алюмінієвої сталі дуже добре поглинають шум. Чим якісніший глушник, що стоїть на автомобілі, тим вище даний показник.
У нинішніх, сучасних умовах, тривалість часу служби глушника змінюється в залежності від якості виробу. Ті моделі, що виготовлені з чорної сталі, експлуатуються менше одного року, а алюмінієві послужать у багато разів довше. Моделі, вироблені зі сталі, яка не іржавіє, так само підлягають тривалому використанню.
Пошкодження глушника
Як і всі механізми, глушник може вийти з ладу незважаючи на якісні матеріали, з яких він виготовлений. Перша ознака несправності глушника – це гучний шум при русі, різкий запах, наліт кіптяви під днищем автомобіля.
Також пошкодити глушник потрапляння каміння або удари корпусу автомобіля. Внаслідок тривалого користування може з’явитися іржа, яка теж спричиняє поломку. Але все ж таки однією з основних причин несправностей є використання палива низької якості.
Способи ремонту глушника
Краще буде, якщо ремонтом займуться знаючі люди, які мають досвід в цій справі. Ремонт полягає в зварюванні пробитого глушника. Якщо ж він прогорів, то варити його вже немає сенсу, краще придбати новий.
Крім зварювання, ще застосовують спеціальні герметики. Вони розрізняються за видами. Бувають монтажні герметики, призначені для ремонту дрібних ділянок. До складу герметика входять керамічні і силіконові компоненти.
Нерідко в ремонті глушників автомобілів використовують бандажі зі склотканини, просочені спеціальними речовинами, та клейові стрічки. За їх допомогою ремонтують великі ушкодженні ділянки. Після такого ремонту глушник може витримати навантаження температурою до тисячі градусів.
З трьох перерахованих способів найкращим є зварювання. Ним можна проводити ремонт пошкоджень будь-якого розміру. Герметичність швів буде якісніша і надійна.
Серед тих, хто не шкодує свої автомобілі, є ремонтники-самоучки, які використовують народні методи ремонту. Застосовують алюмінієвий дріт, епоксидний клей, скловолокно. Такий ремонт дозволить відстрочити на деякий час покупку нових комплектуючих.
Якщо ж відремонтувати глушник не вдається, а коштів на придбання нового глушника немає, або важко підібрати оригінальний глушник, то можна встановити найбільш відповідний за розміром і обсягом глушник від іншої машини. Він повинен бути зовні схожий на оригінальний глушник. Наслідки встановлення неоригінального глушника можуть бути різні. Наприклад, швидке зношення глушника та зниження ефективності роботи пристрою. Тож цей спосіб краще не використовувати.