Установка прямоточного глушника. Який обрати?

Установка прямоточного глушника. Який обрати?

Як виявилося на практиці, рядовому водієві, який бажає трохи підбадьорити свого залізного коня і надати спортивних ноток звуку вихлопу дуже складно зрозуміти і визначитися з вибором прямоточного глушника. У цій статті ми намагались викласти «орієнтири», на що слід звертати увагу при підборі прямоточного глушника і як не промахнутися з його розмірами.

Звичайно, завжди можна купити готовий прямоток вихлопної системи на американських або японських аукціонах, який відразу буде зроблений під конкретне авто, але хороша деталь  не може коштувати дешево, а його доставка в Україну зробить таку покупку зовсім не економічною. Але ж як часто буває – грошей хочеться витратити якомога менше, проте не просто купити китайську підробку, а якісну річ. У цьому випадку доцільно купувати не готове «серце» вихлопної системи, а окремо глушник і при бажанні резонатор. За своєю природою ці деталі універсальні і важливо лише приблизно підібрати розміри під конкретний автомобіль.

Будова вихлопної системи

Вихлопна система – це не тільки глушник. Все починається з випускного колектора, який і з’єднується з двигуном. Далі йдуть один або кілька каталізаторів, потім резонатор – їх теж може бути один або два, а вже в самому кінці глушник. Якщо пояснювати на пальцях – колектор збирає гази з усіх циліндрів в одну трубу, каталізатор допалює паливо, яке не вигоріло в циліндрах і потрапило в вихлопну трубу, резонатор – це теж глушник, тільки він типу резонатора, звідси і назва. Ті, хто сумнівається, що можна отримати гарний звук вихлопу заміною тільки глушника – подивіться відеоролики в мережі з уже встановленими глушниками.

Щоб зробити повноцінну прямоточну систему, потрібно замінити всі ці частини разом зі з’єднувальними трубами:

  • штатний колектор замінюється на колектор типу «павук» (мабуть, це найдорожча частина прямотка і коштувати він один може як все інше разом узяте);
  • каталізатори замінюються на полум’ягасники (іноді замість них ставлять звичайні прямоточні резонатори, але ми цього робити не радимо, тому що резонатор не призначений для температур, яких зазнає каталізатор);
  • резонатори і глушники замінюються на їх прямоточні аналоги.

Якщо ви не вичавлюєте останні кінські сили з двигуна, а тільки хочете додати ефектного «гарчання» вихлопній системі, то часом досить замінити глушник на прямоточний. Заміна резонатора додасть спортивної благородності до «басу» вихлопу, але це додаткові витрати і не кожен готовий платити зайві гроші.

І все-таки, не варто забувати, що першочергове завдання прямоточної вихлопної системи – підвищення потужності двигуна. На атмосферних автомобілях за рахунок установки спортивного впуску/випуску вдається збільшити потужність на 10-15%, а на машинах з турбіною –  до 20%. Спортивний прямоточний глушник не має перегородок, які перешкоджали б виходу газів. За рахунок збільшення продувки підвищується його ККД і як наслідок – потужність. Але якщо у вас всього 100 к.с., то надбавка в 5-10 к.с. при установці одного тільки прямоточного глушника навряд чи буде помітна.

Вихлопна система - це не тільки глушник. Все починається з випускного колектора, який і з'єднується з двигуном. Далі йдуть один або кілька каталізаторів, потім резонатор - їх теж може бути один або два, а вже в самому кінці глушник.
Вихлопна система – це не тільки глушник. Все починається з випускного колектора, який і з’єднується з двигуном. Далі йдуть один або кілька каталізаторів, потім резонатор – їх теж може бути один або два, а вже в самому кінці глушник.

Установка прямоточного глушника

З теорією більш-менш розібралися і тепер давайте перейдемо до практики. Заміна глушника на прямоточний з технічної точки зору – гаражна операція. Найпростіший варіант – це зрізати болгаркою старий глушник, якщо буде потрібно – наварити шматок труби, і приварити новий глушник. Гачки так само можна приварити або до самого глушника, або до скоби, яка йде з ним у комплекті. Можна зробити складніше і вигнути «коліно» під фланцеве або хомутне з’єднанням.

Якщо ви не міняєте всю вихлопну магістраль на більший діаметр, то діаметр вхідного отвору буде швидше за все не важливий – на звичайних машинах він завжди менше, ніж у прямоточних глушників і як правило не більше 55 мм, тому звуження на стику зварювання не буде, а значить і втрати потужності теж. Неспеціалісту вибирати варто по загальній довжині глушника. Це не якийсь точний параметр, швидше просто орієнтир – чим довше глушник, тим більший у нього корисний об’єм «банки», ось і все.

Взагалі, при виборі глушника краще обирати «на виріст», тобто побільше. Оскільки, якщо взяти трохи більше, ніж потрібно двигуну, то ви цього просто не помітите, хіба що бас може бути не таким «дзвінким», а ось якщо взяти менше і він не буде справлятися з тими вихлопними газами, що виробляє двигун, тоді – біда. Швидше за все глушник буде нестерпно «дзвеніти» і відразу відчуватиметься втрата тяги.

  • Звучить занадтопросто? А навіщо ускладнювати, ми ж не корч будуємо! Проста логіка:
  • Маленькі глушники до 50 см завдовжки ставляться на малопотужні авто з двигунами об’ємом до 1.8-2.0 л. Звичайно, буває, що з 1.5 л знімають по 150-200 к.с., ось на такі екземпляри маленькі «банки» ставити не можна, але зазвичай власники таких авто і самі це знають.
  • Середні глушники довжиною 50-55 см підходять майже на все. Їх сміливо можна ставити на машини з об’ємом від жвавих 1.5 л до не сильно потужних 3.0 л.
  • Великі глушники більше 55 см довжиною цілком підходять на мотори від 2-2.5 л і більше. А якщо зробити повноцінний прямоток, то і на 1.8 л вони дуже непогано звучать. Межу у таких глушників складно знайти – при правильній магістралі зі збільшеним діаметром труб, а так само прямоточним резонатором і полум’ягасником вони можуть витримати навантаження дуже потужних спортивних двигунів. Але все-таки, якщо двигун має об’єм більше 3.5 л, то на нього вже варто поставити хоча б дві середні, а краще дві великі «банки» і як правило на таких машинах відразу з заводу встановлено два штатних глушника.
  • У багатьох моделей з класу маленьких і середніх є «флейта» – це спеціальна вставка, якою можна приглушати звук глушника. Корисна буде тим, у кого нервові сусіди, а так само тим, хто часто буває на трасі і не хоче слухати постійний гул глушника протягом декількох годин.

Ось майже і все. Зазначимо, що не варто боятися і сильно заморочуватися у виборі глушника. Це досить універсальна деталь і гірше двигуну від установки такого глушника не буде. Просто подумайте, що зараз ваш глушник виглядає як лабіринт, а прямоток взагалі не має перегородок і практично не чинить ніякого опору, а тільки завдяки наповнювачу глушить неприємні вуху звуки.

Залишити відповідь