Як їздити вночі. Поради безпечного водіння автомобіля в нічний час доби.
Якщо ніч застала вас в дорозі або вам конче потрібно до ранку бути в місці призначення, ознайомтеся зі статтею про те, як безпечно їздити у нічний час доби.
Керуючи транспортним засобом, водій завжди піддається певному ризику, який багаторазово посилюється при настанні темряви. Варто відзначити, що небезпека виникає не тільки з причини обмеженої видимості в нічний час. Організм будь-якої людини при настанні темряви запускає певні процеси, які істотно знижують його пильність та швидкість реакції. Якщо Вам з якихось причин доводиться виїжджати на трасу в нічний час доби, то Вам необхідно бути максимально обережним, приділяти всю свою увагу керуванню автомобілем і не відволікатися на розмови по телефону та інші справи, так як це може призвести до сумних наслідків. Якщо ви відчуваєте, що втомилися і засинаєте – негайно зупиняйте автомобіль!
Як показує статистика – більше 50% всіх дорожньо-транспортних пригод відбуваються в нічний час і це при тому, що саме вночі інтенсивність дорожнього руху істотно знижується. Багато водіїв вважають, що вночі можна їхати швидше, оскільки машин менше і відповідно немає ніяких перешкод – це і є основною причиною виникнення аварій.
Плануєте поїздку на автомобілі вночі? Підготуйте автомобіль до дороги.
- У першу чергу слід перевірити освітлювальні прилади, вони повинні бути справними, а їх скла – чистими.
- Забезпечте собі нормальний огляд – ретельно вимийте і витріть насухо лобове скло, а також заднє і бічні. У літній час на лобовому склі налипають залишки комарів, мух, метеликів та інших літаючих комах, а в осінньо-зимовий сезон нормальному огляду заважають краплі дощу, сніг та лід.
- Не полінуйтеся і старанно очистіть лобове скло, щоб при світлі фар зустрічної машини на ньому не виникали різні химерні образи, що погіршують і без того поганий огляд і ускладнюють сприйняття нічної дорожньої обстановки.
- Також протріть і, при необхідності, виконайте регулювання дзеркал заднього виду, встановіть яскравість панелі приладів на максимальний рівень.
Підготувалися? Можна вирушати в дорогу. Як тільки починаються згущуватися сутінки, відразу вмикайте ближнє світло (осінню, зимою та весною, ближнє світло повинне бути включеним в будь-який час доби) – це дозволить вам не тільки забезпечити кращу видимість дороги, але й самому стати більш помітним для інших учасників руху.
Якщо потрібно зупинитися, то робити це краще на освітлених ділянках траси, або в будь-якому місці, але при цьому, залишивши габаритні вогні включеними, оскільки вони допоможуть зорієнтуватися іншим водіям, що на узбіччі стоїть транспорт, не зайвим буде і включення аварійного сигналу.
При їзді в нічний час намагайтесь дотримуватися швидкісного режиму, а ще краще їхати на більш низькій швидкості, оскільки через недостатній огляд Ви можете просто не встигнути зреагувати на появу перепони. Пам’ятайте про золоте правило – чим вища швидкість, тим менше у вас буде можливості оцінити ситуацію на дорозі.
Як уникнути засліплення
Крім швидкості, небезпека водіння в нічний час доби криється і в русі зустрічного транспорту. Дуже часто зустрічні автомобілі їдуть з включеним дальнім світлом фар, що може миттєво засліпити. Ефективного засобу боротьби з даною небезпекою немає, можна лише надати деякі поради.
- Перемикайтеся з дальнього світла фар на ближній, ледь відстань до зустрічної машини складе 150-200 метрів. Якщо водій зустрічної машини не перемикається на ближнє світло, в першу чергу перевірте, чи не включене випадково і у вас дальнє світло фар? Якщо ж з режимом освітлення все гаразд, короткими спалахами дальнього світла можна дохідливо нагадати йому про те, що пора перейти на ближнє світло.
- Не варто при роз’їзді дивитися на фари зустрічного автомобіля, нічого цікавого там ви не побачите, краще переведіть погляд на праву сторону проїжджої частини. При цьому рекомендуємо прийняти вправо, збільшуючи таким прийомом бічний інтервал до зустрічної машини.
- Завчасно перемикайтеся на ближнє світло при наближенні до спуску або підйому, під’їжджаючи до повороту по внутрішній стороні дороги. Не чекайте моменту, коли фари вашого авто буквально встромляться в водія зустрічної машини, засліпивши його на декілька секунд.
- Багато перемикаються на дальнє світло фар, ще не роз’їхавшись із зустрічним автомобілем. Ніколи так не робіть, включайте дальнє світло фар лише після того, як порівняєтесь із зустрічною машиною.
- Якщо фари зустрічного автомобіля при роз’їзді вас все ж вас засліпили настільки сильно, що про управління транспортним засобом не може бути мови, відразу ж включіть аварійну сигналізацію, зменшіть швидкість і зупиніться не змінюючи ряд руху і не намагаючись з’їхати на узбіччя. Після відновлення зору вимкніть сигналізацію і плавно рушивши, продовжуйте свій шлях по нічній дорозі.
- Засліпити може не тільки зустрічний, але й рухомий ззаду автомобіль, особливо якщо він наздоганяє вас з включеним дальнім світлом фар. Можна подати йому сигнал, кліпнувши аварійними вогнями, але якщо він все так само продовжує вас ззаду зліпити світлом фар, краще зменшити швидкість і пропустити невихованого хама, намагаючись не дивитися при цьому в дзеркало заднього виду.
Обгін у темну пору доби
Особливу увагу при керуванні транспортним засобом у нічний час доби потрібно приділити техніці обгону, так як вона дещо відрізняється від обгонів в денний час доби. І так, обгін повинен проходити таким чином:
- Увімкніть ближнє світло;
- Переконайтеся в тому, що знаки і дорожня розмітка дозволяють здійснити обгін;
- Переконайтеся в безпеці маневру;
- Увімкніть лівий поворотник і починайте набір швидкості;
- Перебудуйтесь на іншу смугу руху;
- Після того, як ви порівняєтесь з автомобілем, який обганяєте, необхідно включити дальнє світло, щоб краще оцінити ситуацію на дорозі;
- Після завершення обгону потрібно включити правий поворотник і перебудуватися назад на смугу руху.
Виконуючи вночі маневр обгону будьте обережними: штучне освітлення світла фар ускладнює сприйняття реальної ситуації на дорозі, при цьому значно зростає ймовірність помилки при оцінці швидкості та відстані до зустрічних автомобілів.
Вибір швидкості
Якщо до технічного стану автомобіля, погодних умов і якості дорожнього покриття немає ні найменших претензій, а дорога практично безлюдна, можна пересуватися зі звичною швидкістю. Але якщо хоча б одне з вище перерахованих умов змінилося в бік погіршення, негайно скидайте швидкість і виберіть безпечний режим руху.
Сон і втома
Якщо боротися зі сном і втомою більше немає сил і вас наполегливо хилить на сон, не варто спокушати долю – зупиніть машину та виспіться. У придорожньому мотелі, в наметі, в салоні або ж сидячи на передньому сидінні – всі засоби підійдуть. Все ж буде краще і безпечніше, ніж сон за кермом автомобіля, що мчить по нічній магістралі.
Інші поради для нічної їзди
В умовах недостатньої освітленості ваші очі завжди повинні бути в пошуку. Слідкуйте за спалахами світла – на вершинах пагорбів, поворотах і перехрестях – що може вказувати на фари інших автомобілів. Це попередить вас про аварію, стоячі автомобілі на узбіччі і дозволить швидше виявити потенційні небезпеки і дати вам більше часу для реакції.
Водіння в нічний час вимагає великої концентрації уваги, що може бути втомливо. Для запобігання втоми, робіть часті перерви, щоб дати очам відпочити. Якщо поїздка довга то зупиняйтеся мінімум раз на дві години і виходьте з машини навіть якщо на вулиці холодно, розімніться та освіжіть свій розум.
І останнє, що хотілося б відзначити – при їзді вночі на трасах і магістралях, краще всього використовувати прийом, який зветься «Лідер і ведений». Знайдіть інший автомобіль, який буде для вас лідером і слідуйте за ним на безпечній дистанції. Подібна тактика дозволяє вам використовувати інші автомобілі в якості «поводирів», які будуть підказувати найбільш вдалу траєкторію і швидкість руху.
Виконання нескладних правил нічного водіння в поєднанні з повагою до інших учасників дорожнього руху забезпечать безаварійне та безпечне пересування на автомобілі в нічний час доби.
One thought on “Як їздити вночі. Поради безпечного водіння автомобіля в нічний час доби.”
В статті немає дуже важливої речі, про яку я не зразу дізнався, а деякі водії дізнаються взагалі на 10-му чи 15-му році водійського стажу. Виявляється, дзеркало заднього виду, що в салоні, має нічний режим. Зазвичай під дзеркалом розташований маленький перемикач, натиснувши на який, можна зменшити яскравість дзеркала. Цей перемикач просто повертає дзеркало вгору, але скло, за яким знаходиться дзеркало, не змінює положення. В результаті водій бачить світло відбите від скла, а не від дзеркала. Так можна уникнути засліплення ззаду.