Як можуть обманути у автосервісі?

Як можуть обманути у автосервісі?

Всі автовласники рано чи пізно змушені звертатись до послуг тих-чи інших автосервісів. Чи це офіційний сервіс, чи гаражне СТО, завжди існує вірогідність недобросовісного виконання працівниками СТО своїх обов’язків, які, як показує практика, рідко втрачають шанс витягнути з клієнта додаткові гроші. Отже, як можуть обманути в автосервісі, та як не стати жертвою «розводу» – поговоримо у цій статті.

Як обманюють в автосервісах

Способи обману, які практикуються працівниками станцій технічного обслуговування, систематизувати досить просто. Є три основних типи такого роду шахрайства: «розвести» клієнта на непотрібний ремонт, змусити його заплатити за незроблене, або двічі продати одну й ту ж запчастину.

Причому, що характерно, чекати дивовижних фокусів можна від будь-якого автосервісу: і від гаражного, і від дилерського. Від останнього, звичайно, в меншій мірі, оскільки офіціали ходять не тільки під буквою закону, але і під оком автовиробника.

Хоча принципових типів обману менше ніж пальців на одній руці, вони втілюються в життя з великою винахідливістю і різноманітністю. Тому простіше описати типові випадки «розводів» та шахрайства з боку майстрів.

На умовах анонімності працівники автосервісу розповідають, що отримати з клієнта зайвих 100 гривень можна взагалі на порожньому місці, а якщо трохи постаратися, то кишеню можна поповнити на 300-400 гривень. Це при тому, що реальна ціна послуг може бути копійчаною!

«Розводи» починаються ще на етапі діагностики. Тут все просто: клієнт розповідає про неполадки в машині, робить передоплату і чекає результатів. Якщо виявлена несправність, то проблем немає, а от якщо діагностика виявилася безрезультатною або з’ясувалося, що проблеми виявлені невірно, грошей йому ніхто не повертає. Більше того, іноді в подібних ситуаціях пропонується пройти поглиблену» або «розширену» діагностику за додаткову плату без гарантії результату.

Після проведення діагностики механік або майстер станції технічного обслуговування нерідко пропонує зробити ЧІП-тюнінг або перепрошивку електронного блоку управління (ЕБУ), щоб взяти з клієнта якнайбільше грошей. При цьому не факт, що оплачені роботи дійсно будуть виконані: справжня причина несправності може бути зовсім в іншому, усуватися легко і швидко і коштувати в кілька разів менше. Знайте: автомобільні «мізки» серйозно захищені як від неправильної експлуатації, так і від будь-яких дорожніх неприємностей. Вивести ЕБУ з ладу дуже складно: він стійкий до тряски, його майже неможливо «спалити», а тому ремонту або заміни вимагає лише у виняткових випадках.

При заміні масла, фільтрів і інших витратних матеріалів на машину клієнта можуть поставити не те, що він замовив або привіз сам.

Вийшов з ладу бензонасос? Цей прилад майже завжди можна полагодити. Але механіки на СТО зазвичай пропонують замінити його цілком, що для них набагато простіше і вигідніше. При цьому з клієнта можуть взяти гроші за фірмовий агрегат, а на машину поставити напівпідпільно виготовлений аналог. І це стосується всіх деталей, вузлів і механізмів.

Буває й гірше: відомі випадки, коли замість заміни амортизаторів працівники СТО просто оновили старі (усували сліди патьоків, фарбували, тощо).

При проблемах зі зчепленням працівники автосервісу люблять пропонувати повну заміну агрегату, навіть якщо поломка незначна і легко усувається. Така робота сама по собі коштує чималих грошей, а якщо додати вартість самого зчеплення, ремонт обійдеться в серйозну суму. Зазвичай, досить замінити тільки диск. Іноді проблеми зникають після прокачування і регулювання гідроприводу.

При ремонті гальм клієнтам часто пропонують замінити чи не всю гальмівну систему, включаючи диски, супорти, циліндри та інше, хоча в реальності заміни вимагають лише колодки. При цьому наводиться маса аргументів на кшталт «так їздити небезпечно, гальма можуть відмовити, диски дуже зношені і можуть лопнути при гальмуванні» та інших. Більш того, якщо клієнт згоден купити запчастини на СТО, з нього можуть взяти гроші за фірмові вироби, а поставити на машину дешеві китайські або виготовлені кустарно аналоги.

На деяких СТО при ремонті підвіски клієнтам пропонують замінити ШРУС, маточину з підшипником і внутрішній привід, хоча для усунення несправності достатньо змінити лише голчастий підшипник – процедура нескладна і недорога. При цьому зняті запчастини згодом часто ставлять на інший автомобіль під виглядом нових.

Багато проблем з електрообладнанням автомобіля усуваються шляхом заміни згорілого запобіжника, але на СТО цілком можуть повідомити про більш серйозної несправності і змусити викласти гроші за невиконані роботи і непоставлені запчастини.

Часто при заміні парних деталей з клієнта беруть суму, яка в два рази більше обумовленої спочатку. Це мотивується тим, що при обговоренні робіт йшлося про одному примірнику запчастини, отже, парна заміна повинна коштувати вдвічі дорожче. Цей нюанс завжди слід уточнювати ще до початку ремонту.

Іноді пропонують міняти відразу пару деталей, навіть якщо заміни потребує лише одна. Характерний приклад – ступичні підшипники: механік переконує клієнта, що якщо в машині загудів один підшипник, то міняти треба обидва: мовляв, він теж старий, все одно скоро прийдете до нас. В реальності парна заміна підшипників потрібно дуже рідко, тому що вони виходять з ладу не синхронно. Іноді на машину клієнта, який відмовився від такої пропозиції, замість справного підшипника ставили зношений, а коли він починав гудіти і людина знову приїздила на СТО, говорили: «Ось бачите, ми були праві, потрібно було робити парну заміну».

Відомо чимало випадків, коли з автомобіля клієнта знімали якісні, фірмові запчастини, встановлюючи замість них дешеві аналоги чи підробки. Якщо шахраїв не зловити за руку на місці злочину, довести що-небудь буде неможливо. Тому не соромтеся бути присутнім при ремонті: незважаючи на невдоволення механіків, жоден закон цього не забороняє.

На умовах анонімності працівники автосервісу розповідають, що отримати з клієнта зайвих 100 гривень можна взагалі на порожньому місці, а якщо трохи постаратися, то кишеню можна поповнити на 300-400 гривень. Це при тому, що реальна ціна послуг може бути копійчаною!
На умовах анонімності працівники автосервісу розповідають, що отримати з клієнта зайвих 100 гривень можна взагалі на порожньому місці, а якщо трохи постаратися, то кишеню можна поповнити на 300-400 гривень. Це при тому, що реальна ціна послуг може бути копійчаною!

Що робити, щоб не обдурили на СТО?

Якщо ви зібралися в автосервіс, наведіть довідки про наявні неполадки: це допоможе не виглядати в очах механіків повним дилетантом, якому можна говорити що завгодно. Для цього зверніться у більш досвідчених знайомих або знайдіть потрібні відомості в Інтернеті.

Якщо перед відправкою на СТО ви намагалися полагодити автомобіль самостійно, ні в якому разі не говоріть про це механіку: для нього це буде хорошим приводом підняти вартість навіть нескладного ремонту. Перед тим, як залишити машину на СТО, заберіть з неї всі цінні речі та документи.

Для власників дорогих або «ходових» з точки зору викрадачів моделей, не зайвим буде пам’ятати, що навіть не особливо грамотний в електроніці автомеханік в стані «пришити» до сигналізації автомобіля додатковий брелок або транспондер. Надалі з допомогою цього «зайвого» ключика зловмисники легко і невимушено викрадають транспортний засіб. Певною гарантією безпеки від такого роду неприємностей може стати обслуговування машини або у «офіціала», або у великому і цивілізованому неофіційному СТО. Такі організації, як правило, дорожать своєю репутацією і зв’язуватися з криміналом їм не з руки. З іншого боку там зазвичай чітко фіксується хто з автомеханіків, коли і навіщо мав доступ до машини. В разі чого це дозволить вирахувати зловмисника. І тому останній, швидше за все, не буде так ризикувати.

Додаткові поради як себе поводити, щоб не бути ошуканим на СТО:

  • Прицінитися. Провести порівняльний аналіз цін на обслуговування на різних СТО. Різниця у вартості може бути десятки і сотні гривень!
  • Обслуговувати свій автомобіль в офіційному сервісі. Це зводить ймовірність обману на автосервісі до мінімуму. Будуть встановлені оригінальні запчастини, на які буде гарантія. Майстри будуть досвідчені. В разі чого, можна буде звернутися зі скаргою (керівництво офіційного дилера буде більш уважно до вас, ніж на СТО в гаражному кооперативі).
  • Погоджувати об’єм і ціну робіт до здачі авто в ремонт. В замовленні-наряді повинно бути детально описано, які деталі змінюються, на які, за якою ціною, скільки буде коштувати послуги і скільки часу буде потрібно на всю процедуру.
  • Правильно заповнений замовлення-наряд. Перевірте наявність ПІБ майстра і опис гарантії, або наявність окремого талона гарантії.
  • Прийняття машини в ремонт потрібно починати з опису. Цей документ допоможе вирішити спір у разі випадкового пошкодження лакофарбового покриття кузова.
  • Бути присутнім при ремонті. Переконається в тому, що всі роботи і деталі відповідають на підставі замовлення-наряду.
  • Вимагати, щоб показали старі деталі після заміни.
  • Розбиратися в автомобілі. Виключить ймовірність обману на СТО.
  • Зберігати всі документи про виконаних роботах.
  • З ремонту автомобіль приймайте самі, щоб переконатися в належній якості та в повному обсязі робіт. Якщо не виходить прибути особисто, не кажіть про це на СТО заздалегідь, а зателефонуйте незадовго (хвилин за 10-15) до обумовленого часу і скажіть, що за машиною приїде інша людина.

Звичайно, деякі з цих порад досить складно виконати, але існує єдина універсальна можливість уникнути неприємностей – користуватися послугами однієї і тієї ж СТО. Тієї, де кваліфікація майстрів і ціни вас влаштовує. Персонал такого сервісу буде знати вас як постійного, але вимогливого клієнта, з яким не варто і намагатися провертати всілякі «фокуси».

Залишити відповідь