Топ найбільш небезпечних поломок автомобіля

Топ найбільш небезпечних поломок автомобіля

Навіть самого спокійного водія легко вивести з рівноваги раптовою проблемою з машиною. Холодним ранком не заводиться, щітки погано чистять, спустило колесо, загорілася гірлянда на приладовій панелі, кондиціонер не охолоджує, пічка не гріє, коробка погано перемикає і від цього всього починаєш звіріти. Список страшних речей по-справжньому нескінченний. Давайте розберемося, які поломки авто особливо небезпечні? Розглянемо найбільш поширені, при наявності яких не рекомендується експлуатувати автомобіль.

Корозія металу

Будь-який транспортний засіб, який старший п’яти років має подібну проблему. І в цьому немає нічого дивного, адже шар антикорозійного захисту, нанесений на заводі, перестає діяти. Потрібно прикладати додаткові зусилля, щоб запобігти подальшому поширенню проблеми.

Під словом корозія слід розуміти хімічну реакцію металу з киснем і водою. Відбувається елементарне окислення – утворюється велика кількість іржі.

До основної небезпеки корозії відносять втрату міцності кузовної частини, метал стає дуже крихким і ламким. Якщо нічого не робити, то найменший удар принесе масу неприємностей та ускладнень. Доведеться витрачати масу часу та коштів на відновлення кузову або навіть на покупку нового автомобіля.

До основної небезпеки корозії відносять втрату міцності кузовної частини, метал стає дуже крихким і ламким
До основної небезпеки корозії відносять втрату міцності кузовної частини, метал стає дуже крихким і ламким

Також серйозне вогнище корозії погіршує керованість транспортного засобу, адже агрегат ходової частини може зміщуватися. Спеціалісти відзначають, що корозія дуже серйозно діє на лонжерони та днище транспортного засобу. Подібні деталі необхідно оглядати в першу чергу.

Обрив ремня газорозподільного механізму

В даний час велика кількість автомобілів конструюють з використанням ременя газорозподільного механізму (ремінь ГРМ). Подібний підхід зменшує собівартість в кілька разів, не потрібно застосовувати складне обладнання. Але якщо станеться обрив ременя, то виникне маса неприємностей. Особливо на підвищеній швидкості, що не дивно.

Якщо станеться обрив ременя, то виникне маса неприємностей
Якщо станеться обрив ременя, то виникне маса неприємностей

Ось кілька основних проблем, які можуть виникнути від обриву ременя ГРМ:

  • Загинаються клапана двигуна;
  • Утворюється задир на циліндрах;
  • Пошкоджується дно поршня;
  • Деформується сідло головки блоку циліндрів.

Фахівці відзначають, що найчастіше страждає 16-ти клапанний двигун. Щоб запобігти негативним наслідкам, потрібно проводити постійне регулювання та стежити за натягом ременя.

Несправність двірників автомобіля

Навіть подібна, здавалось би, зовсім не головна та найпотрібніша частина, може приносити масу дискомфорту. Справа в тому, що її основна функція полягає в забезпеченні видимості дороги, в будь-який час року та в будь які погодні умови.

Якщо склоочисник буде зламаний, то водій просто не зможе контролювати те, що відбувається на дорозі. Може виникнути дорожньо-транспортна пригода і так далі. При будь-якій несправності двірників їх слід негайно відремонтувати чи замінити на нові.

При будь-якій несправності двірників їх слід негайно відремонтувати чи замінити на нові
При будь-якій несправності двірників їх слід негайно відремонтувати чи замінити на нові

Негерметичність паливної системи

Якщо буде порушена цілісність паливного шланга, штуцера, бензобака, то може статися швидкий витік бензину та навіть зовнішнє загоряння. А цього ніхто не хоче отримати.

При появі будь-якого підтьока необхідно терміново звернутися в спеціалізований сервіс і провести детальний огляд та ремонт.

Якщо буде порушена цілісність паливного шланга, штуцера, бензобака, то може статися швидкий витік бензину та навіть зовнішнє загоряння.
Якщо буде порушена цілісність паливного шланга, штуцера, бензобака, то може статися швидкий витік бензину та навіть зовнішнє загоряння.

Несправність світлових приладів

До важливої частини відносять світлові прилади транспортного засобу. Вони необхідні для того, щоб водій без особливих проблем пересувався як у темну пору доби, так і у світлу, міг контролювати все, що відбувається на дорозі. Особливо це важливо в темний час доби.

При найменшій несправності необхідно звернутися в сервіс і замінити вузол який вийшов з ладу.

Справні світлові прилади необхідні для того, щоб водій без особливих проблем пересувався як у темну пору доби, так і у світлу
Справні світлові прилади необхідні для того, щоб водій без особливих проблем пересувався як у темну пору доби, так і у світлу

Несправність кульової опори

При обриві кульової опори виникає різке вивертання колеса назовні. Керувати автомобілем неможливо, можна потрапити в дорожньо-транспортну пригоду. Особливо це небезпечно на високій швидкості, коли водій пересувається по заміській трасі. Щоб запобігти подібному, слід регулярно проводити діагностику та огляд.

До основних ознак швидкого виходу з ладу кульової опори відносять:

  • Знижується керованість автомобіля;
  • З’являється стукіт під час пересування;
  • Скрипить та потріскує рульове колесо, особливо під час максимального повороту.
При обриві кульової опори виникає різке вивертання колеса назовні
При обриві кульової опори виникає різке вивертання колеса назовні

Низький рівень спецрідин

Всі рідини в транспортному засобі виконують свої функції. Якщо буде виявлено недостачу чи надлишок однієї з них, то може виникнути маса неприємностей.

Наприклад, перш за все, важливо слідкувати за рівнем масла в двигуні – необхідно регулярно перевіряти рівень по щупу в моторному відсіку, не чекаючи загоряння контрольної лампи на панелі приладів, що вбереже ваш двигун від повної заміни циліндропоршневої групи та проточки колінвала.

Крім зменшення рівня масла у двигуні, звертати увагу слід і на різке зростання цього рівня, адже може статися витік охолоджуючої рідини в системи змащення або в камеру згоряння. Експлуатацію в такій ситуації слід негайно припинити. Додатковим підтвердженням цього невтішного висновку може служити і зниження рівня охолоджуючої рідини в розширювальному бачку.

У свою чергу, недостача оходжуючої рідини призводить до підвищення робочої температури мотора. Варто відзначити, що в особливо запущених випадках систематичний перегрів стає причиною викривлення кришки головки блоку циліндрів, що вимагає вартісного ремонту. Тут можна дізнатися чому відбувається витік антифризу.

Особливе значення має також гальмівна рідина, оскільки від неї безпосередньо залежить ефективність роботи найбільш важливої системи безпеки. Це гігроскопічна субстанція, яка потребує не тільки в контролі її рівня, але і систематичної заміни, щоб уникнути закипання та відмови гальм на затяжному спуску.

Всі рідини в транспортному засобі виконують свої функції. Якщо буде виявлено недостачу чи надлишок однієї з них, то може виникнути маса неприємностей
Всі рідини в транспортному засобі виконують свої функції. Якщо буде виявлено недостачу чи надлишок однієї з них, то може виникнути маса неприємностей

Варто пам’ятати і про трансмісійне масло в коробці передач — його заміна проводиться не так часто, як в двигуні, тому багато автовласників просто забувають про цю важливу процедуру. Для механічної коробки передач це загрожує збільшенням зусилля на важелі і неможливості включити одну з передач. Якщо ж ці симптоми і далі ігноруються, то настає надмірний знос підшипників, що робить подальшу експлуатацію неможливою.

Автоматична коробка передач ще більш вимоглива до рівня та стану робочої рідини, оскільки зміна її властивостей в процесі тривалої роботи призводить в дорогій поломці і ризику виникнення необхідності заміни всього вузла в зборі.

Дефекти рульового керування

Втрата чутливості авто до поворотів керма говорить про неполадки в найважливішій системі – системі рульового управління. Проблеми можуть виникнути в результаті зносу наконечника рульової тяги, підшипника рульового вала, а також при тривалій експлуатації автомобіля в умовах бездоріжжя.

Пам’ятайте, що сумарний люфт рульового колеса легкової машини не повинен перевищувати 10°, навіть невеликі відхилення від норми в поєднанні з вібрацією при наборі швидкості говорять про несправність елементів рульового управління.

Провести ретельну перевірку стану системи, а також протестувати гідравлічний або електричний підсилювач можна тільки в професійних сервісних центрах з використанням спеціального обладнання.

Втрата чутливості авто до поворотів керма говорить про неполадки в найважливішій системі - системі рульового управління
Втрата чутливості авто до поворотів керма говорить про неполадки в найважливішій системі – системі рульового управління

Пошкодження геометрії кузова

Якщо ваш автомобіль навіть один раз потрапляв у аварію, то з більшою ймовірністю можна сказати, що геометрія кузова вже порушена, причому досить істотно. Для цього не потрібна велика аварія, досить навіть легкого удару об стовп чи навіть бордюр, або невеликого зіткнення з іншим автомобілем.

Таке порушення погано не тільки фактом зміни зовнішнього вигляду машини (вм’ятина), але і тим, що через непомітні пошкодження може зіпсуватися функція управління автомобілем, що в майбутньому може вилитися в нове ДТП.

Відновити геометрію кузова буде дуже дорого. По грошах може вийти в половину вартості вашого автомобіля. Якщо у вас трапилася така ситуація, то краще продати автомобіль, не відкладаючи на потім.

Для порушення геометрії кузова не потрібна велика аварія, досить навіть легкого удару об стовп чи навіть бордюр, або невеликого зіткнення з іншим автомобілем
Для порушення геометрії кузова не потрібна велика аварія, досить навіть легкого удару об стовп чи навіть бордюр, або невеликого зіткнення з іншим автомобілем

У таких випадках навіть страхові компанії далеко не завжди виплачують повну страховку, а відправляють машину «під списання», тобто виплачують набагато меншу суму, ніж та, яка може піти на ремонт автомобіля. У страхових компаніях працюють професіонали, які в такому роді поломки, як порушення геометрії кузова розбираються чудово.

Неполадки в роботі гальмівної системи

Гальмівна система дуже важлива для автомобіля. Робоча гальмівна система – це основа вашої безпеки. Як показує практика, при виході з ладу гальм ймовірність зупинки за допомогою ручного гальма або гальмування двигуном дуже мала.

Якщо будуть які-небудь несправності гальм, то водій просто не зможе загальмувати в важливий момент. У зв’язку з цим потрібно стежити за гальмівною системою, міняти рідини, слідкувати за станом гальмівних колодок, та проводити діагностику.

Несправні гальма можна визначити по характерним ударам, скрипам, наявності неприємних звуків, або по зміні режиму положення та реакції педалі. Якщо при гальмуванні автомобіль заносить боком, це також вказує на збій гальмівної системи.

Робоча гальмівна система - це основа вашої безпеки
Робоча гальмівна система – це основа вашої безпеки

Поради щодо догляду за гальмами:

  • Своєчасно міняйте рідину та перевіряйте її рівень в бачку.
  • Щодня перевіряйте автомобіль на предмет витоків.
  • Регулярно перевіряйте гальмівні диски – вони повинні бути товщиною не менше 10 мм.
  • Переконайтеся, що в гальмівну систему не потрапляє повітря.
  • Періодично перевіряйте справність паливного насоса та гальмівних циліндрів, герметичність трубопроводів і з’єднань.

Дотримуючись цих рекомендацій, ви уникнете небезпечних збоїв в роботі гальм і убезпечите себе і своїх пасажирів.

Зношеність шин

Варто відзначити, що гума повинна відповідати сезону. Тобто не можна в літній період часу використовувати зимову гуму і навпаки. Справа в тому, що подібне негативно позначається на зчепленні. До того ж на протекторі можуть утворюватися всілякі тріщини і грижі. Якщо нічого не робити, то в подальшому шини втратять свої властивості. А про те, як збільшити термін служби автомобільних шин, ви можете прочитати у нашому матералі.

При глибині протектора менше 4 мм в зимових шинах і 1,6 мм в літніх, колеса втрачають здатність «тримати дорогу». Таке авто небезпечніше в поворотах, гальмівний шлях його набагато довший. Маневри навіть на сухому асфальті даються автомобілю насилу, його легко зірвати в занос.

Слідкуйте за спеціальними гумовими борозенками в протекторі, які є в будь-який покришці
Слідкуйте за спеціальними гумовими борозенками в протекторі, які є в будь-який покришці

Колесо на тонкій гумі може просто лопнути і добре, якщо це трапиться на низькій швидкості. Слідкуйте за спеціальними гумовими борозенками в протекторі, які є в будь-який покришці. Якщо знос дістався до них – колеса пора міняти.

Залишити відповідь