Дим з вихлопної труби – сірий, синій, білий, чорний
А ви знали, що за кольором диму, який виходить з вихлопної труби, можна сказати в якому стані знаходиться двигун? Нижче піде мова про те, який колір диму про що може свідчити. У статті розписана вся візуальна діагностика стану автомобіля за кольором диму з вихлопної труби. Нехай це буде не стовідсоткове попадання, але все ж реальний натяк на «діагноз». І скориставшись цим можна попередити «захворювання» автомобіля, провівши профілактичну перевірку і необхідне регулювання.
Велика хмара диму білого кольору з вихлопної вранці
Заводячи автомобіль, особливо це добре помітно холодним зимовим ранком, ви, мабуть, не раз помічали клуби білого диму, що виходить з вихлопних труб, та огортає автомобіль ззаду. Хмара піднімається вгору і повністю розчиняється в повітрі. Колір такого «диму» пояснюється тим, що двигун машини остигає за ніч і стає дуже холодним. Хмара за своїм складом не є димом, це водяна пара, що конденсується під впливом холодного повітря. Водяна пара являє собою побічний продукт горіння бензину і утворюється при холодній температурі. Чим вона нижча, тим більша і помітніша хмара. Велика кількість водяної пари у вихлопі свідчить про хорошу роботу двигуна.
Для самої вихлопної системи колір вихлопних газів не є хорошим показником. При тривалих поїздках, коли відбувається прогрів двигуна до оптимальної робочої температури, вода випаровується повністю. Якщо автомобіль пересувається на короткі відстані, двигун до потрібної температури не прогрівається, а вода залишається у вихлопних трубах і глушнику, що стає причиною виникнення корозії.
Якщо ж на вулиці стоїть сонячна погода, двигун має оптимальну температуру, а пара продовжує виходити, то можете бути впевнені, що в двигуні є неполадки.
Дим густого білого кольору після прогріву двигуна
Поява білого диму після прогріву двигуна, коли його хмара досягає величезних розмірів і щільності, говорить про існуючу проблему. Густий білий дим є ознакою того, що охолоджуюча рідина, яка наполовину складається з води, потрапила у двигун.
При нагріванні двигуна відбувається розширення металевих деталей, з яких він складається. Між деталями, у тому числі в головках циліндрів, розташовуються прокладки, які звуться сальниками. Їх завдання – не дати протекти охолоджуючій рідині всередину циліндра. При зношуванні сальників головок рідина починає просочуватися в циліндр. Щоб уникнути серйозних проблем з двигуном необхідна заміна прокладок блоку циліндрів.
Густий білий дим може з’явитися і в результаті появи тріщини в головці циліндра. Це серйозна проблема, що потребує звернення в автосервіс.
Якщо сумніваєтеся, який дим виходить (так званий масляний, чи звичайна водяна пара), то вам слід прогріти мотор, та до отвору вихлопної труби прикласти аркуш паперу. Після цього почекати, поки вся волога не випарується з листа. Коли волога випарувалася і не залишила характерних масляних (жирних) плям, значить причиною появи білого диму дійсно є несправна робота системи охолодження.
Постійний білий дим з вихлопної
Деякі автомобілі випуску середини 90-х років обладнано клапаном з вакуумним шлангом для двигуна. Утворення густого білого диму відбувається внаслідок попадання трансмісійної рідини в двигун через цей клапан. Рідина, що потрапляє в циліндри, швидко забруднює свічки запалювання, що тягне за собою відсутність іскри і непрацездатність циліндра. В цьому немає нічого хорошого, але говорити про великий ризик для двигуна в цьому випадку не варто.
Дим синювато-білого кольору
Якщо запуск автомобіля супроводжується виходом синюватого диму з вихлопних труб, це говорить про те, що в циліндри потрапила невелика кількість моторного масла. При запуску двигуна за кілька секунд відбувається згорання масла, дим зникає і більше не з’являється. Поява синювато-білого диму не говорить про серйозну проблему, не перевищує ліміт витрати масла і не є ознакою зношування поршнів. Його можна порівняти з «одерев’янілістю» тіла вранці, яка швидко зникає після декількох рухів.
Постійний синювато-білий дим з вихлопної
Якщо моторне масло постійно потрапляє у циліндри, спостерігається постійна присутність синювато-білого диму. Це пов’язано з поршневим кільцем, що ущільнює зазор між поршнем і циліндром. Уважний до своєї машини автомобіліст помітить характерне при цій проблемі збільшення витрати масла і зможе вчасно вирішити проблему. Якщо залишити її без уваги, масло може залити свічки і проблем стане значно більше. Для перевірки кожного циліндра буде потрібно спеціальне устаткування, тобто доведеться звертатися в автосервіс.
Чорний дим з вихлопної труби
Чорний дим, що йде з вихлопної труби, свідчить про потрапляння в неї не прогорілого палива. Чорний дим з вихлопної – це наслідок того, що в паливній суміші процентне співвідношення палива та повітря не відповідає нормі. Тобто палива подається більше, ніж слід. Внаслідок цього паливо не встигає повністю згоріти в циліндрах і виходить назовні у вигляді чорного диму.
Чорний дим може з’явитися в результаті попадання в циліндри великої кількості палива через «залиття» свічок. На сучасних автомобілях з інжекторами залиття свічок може відбуватися через надмірний тиск палива або неполадки у системі упорскування. Це часто супроводжується також і іншими признаками. Наприклад, втратою потужності та споживанням великої кількості пального. У певний момент свічки остаточно забруднюються і перестають працювати. Для виправлення цієї помилки необхідно спеціальне устаткування, наявне в автосервісі.
Чорний дим в дизельних двигунах може свідчити про несправності паливного насоса високого тиску, або що кут випередження впорскування набагато більший за норму.