Що таке низькопрофільні шини. Їх плюси та мінуси.
Якщо запитати автомобіліста, що займається тюнінгом свого авто, чим відрізняється тюнінгована машина від звичайної, найчастішою відповіддю буде: низькопрофільні шини. Навряд чи хтось сперечатиметься з таким твердженням, адже після комплектування автомобіля такими шинами, колеса мають більший радіус ніж раніше, а самі шини виглядають візуально вужчими.
Все це робить машину агресивною та красивою. Але як відреагує машина на встановлення низькопрофільної гуми? Чи буде таке авто надійно їздити? Чи не буде автомобіль просто радувати око, не забезпечуючи при цьому необхідну безпеку як водія, так і пасажирів?
Що ж таке низькопрофільні шини?
Спочатку низькопрофільною вважалася гума, якщо співвідношення висоти профілю шини до її ширини становить 70%. Зараз ці значення дещо знизилися. При показнику 55% і нижче гума вважається низькопрофильною.
“Низькопрофільні шини потрібні тільки для краси?” – таке питання часто задають собі автомобілісти перед встановленням низькопрофільних шин. Як відомо, щорічно авто стають все швидше і потужніше. А щоб машина була безпечною, потрібно компенсувати швидкість більш високими якостями гальм. Досягається це одним із таких способів: збільшенням розмірів гальмівного диска, а також збільшенням площі дотику шини з дорожнім покриттям. Зміна діаметру дисків коліс завжди тягне за собою несприятливі наслідки, тому компенсують це зменшенням висоти (H) профілю.
Площу контакту збільшують за рахунок збільшення ширини шини. А це в свою чергу позитивно впливає на об’єм повітря в шині. Це і забезпечує високі швидкісні характеристики низькопрофільних шин. Варто зауважити, що стандартний індекс швидкості звичайних шин – 240 кілометрів на годину, а у низькопрофільних 210 кілометрів на годину – це мінімальне значення.
Ще до плюсів низькопрофільної гуми можна віднести, те, що на поворотах істотно зменшується розхитування автомобіля, що значно збільшує його керованість.
А які мінуси низькопрофільних шин?
Розглянувши позитивні якості шин, можна задуматися про їх придбання, але варто подивитися і на іншу сторону медалі. Використовуючи на поганих дорогах низькопрофільні шини, можна пробити шину або навіть розколоти диск, потрапивши на високій швидкості в яму, в той час як звичайна шина залишиться цілою. На неї цей фактор буде впливати незначно.
Крім іншого можна виділити ще ряд недоліків:
- Час служби у шин з низьким профілем істотно менший. Шина легше ушкоджується і набагато швидше стирається.
- Велика кількість шуму від низькопрофільних шин, за рахунок більшої площі контакту з дорожнім покриттям.
- При в’їзді у велику калюжу буде набагато складніше вибратися з неї.
- Через жорсткіше управління, навантаження на гідропідсилювач керма збільшується.
- Зовсім не кожен шиномонтаж має техніку для заміни та роботи з низькопрофільними шинами.
- Перевіряти тиск в шинах доведеться частіше, ніж зазвичай. При незначних втратах може виникати безліч неприємностей.
- Ціна набагато більша, ніж у звичайних шин.
Оцінивши всі плюси та мінуси придбання, кожен водій повинен прийняти самостійне рішення купувати йому низькопрофільні шини чи ні.