Як підготувати автомобіль до весни після зимової експлуатації
З настанням весни автомобіль потребує перевірки різних вузлів, які піддавалися підвищеним навантаженням в холодну пору року. Експерти радять не обмежуватися лише зміною гуми, а перевіряти також акумулятор, двигун та підвіску.
Після суворих морозних зим, коли двигуни раз у раз відмовляються заводитися, щітки двірників постійно примерзають до лобового скла, а колеса буксують в снігу, з настанням сонячної весняної погоди водії зітхають спокійно, вважаючи, що найгірше вже позаду.
Експерти радять правильно підготувати машину до експлуатації в весняний період, інакше наслідки зимової їзди можуть виявитися непередбачуваними.
Найбільше взимку страждає кузов автомобіля. Однак наслідки впливу вологи і реагентів проявляються якраз по весні: забиті брудом і сіллю подряпини на кузові починають іржавіти.
Тому коли сходить сніг і відступають морози, необхідно насамперед ретельно вимити машину, в тому числі днище кузова, а також салон і багажник. Всі пошкодження лакофарбового покриття необхідно обробити антикорозійними засобами, а також, при необхідності, підфарбувати сколи та тріщини.
Багато водіїв не віддають належної уваги акумуляторній батареї, вважаючи, що якщо взимку вона не підводила, то чекати від неї підступу навесні тим більше не варто. Насправді акумулятор протягом зими відчуває великі навантаження через утруднений пуск мотора, постійну роботу пічки, тощо.
Таким чином, акумулятор може зустріти весну «недозарядженим», і подальша його експлуатація в такому стані сильно скоротить ресурс пристрою.
Тому рекомендується при необхідності зарядити акумулятор, незважаючи на те, що для запуску двигуна його потужності і так вистачає. Також варто оглянути клеми акумулятора на предмет окислення.
Підготовка машини до весни також підрозуміває візуальний огляд двигуна. У холодну пору року температура під капотом автомобіля змінюється від -30 до +95 градусів, що може призвести в непридатність пластикові та гумові деталі мотора і інших агрегатів. Це веде до втрати герметичності з’єднань і, як наслідок, витокам антифризу та масла.
Про те, чи варто мити моторний відсік, єдиної думки у фахівців немає. З одного боку, ця процедура дозволяє позбутися від бруду, що скопився за зиму на всіх агрегатах під капотом, з іншого – є ризик пошкодження електрообладнання автомобіля.
Сучасні моторні масла високої якості, не втрачають протягом зимового періоду своїх властивостей. Тому масло в бензинових двигунах до весни міняти зовсім не обов’язково. При цьому фахівці радять проводити сезонну заміну масла у випадку з дизельними моторами.
Безумовно, перевірки на предмет підтікань потребують деталі гальмівної системи машини. Якщо гальмівні шланги мають тріщини, то їх необхідно замінити. Також варто перевірити рівень гальмівної рідини в бачку.
Заздалегідь можна підготувати до наступного сезону кондиціонер, прочистивши систему, замінивши фільтр і дозаправити його при необхідності фреоном.
Фахівці також настійно рекомендують після зими промивати паливний бак і паливопровід.
Цю процедуру складно провести самостійно, а в сервісі за таку роботу візьмуть відчутну суму. Від таких заходів, звичайно, можна і відмовитися, але ось змінити паливний фільтр все ж варто.
Зовсім не стане зайвою і сезонна діагностика деталей підвіски, що включає перевірку налаштувань рульових тяг, стану амортизаторів і сайлент-блоків, а також інших деталей підвіски. Якщо на поверхні гумових елементів деталей виявлені розриви або тріщини, то їх варто замінити на нові. Всі рухомі з’єднання підвіски потребують профілактичного змащення.
Нерідко після зими біля керма з’являється люфт, а автомобіль починає на швидкості відводити від прямолінійного руху – в цьому випадку необхідно відрегулювати розвал-сходження.
Не варто забувати про зміну гуми. Найголовніше – зробити це вчасно. Так, міняти покришки рекомендується з настанням середньодобової температури повітря +5 градусів. Якщо поспішити, то несподіване похолодання може застати зненацька: зчеплення літньої гуми з дорожнім покриттям буде недостатньо ефективним для безпечного водіння. Затягувати теж не варто: зимова гума має інший склад, і її зчіпні якості втрачаються при плюсовій температурі повітря.