Як вибрати гальмівні колодки? Поради щодо самостійного вибору гальмівних колодок.

Як вибрати гальмівні колодки? Поради щодо самостійного вибору гальмівних колодок.

Гальмівна система – найважливіший вузол автомобіля, що відповідає за безпеку руху. При натисканні на педаль гальма, поршні колісних циліндрів притискають колодки до гальмівних дисків, виникає сила тертя, яка сповільнює обертання коліс. Завдання гальмівних колодок – забезпечити ефективне гальмування в штатних  екстремальних ситуаціях.

Функції гальмівних колодок

Гальмівна колодка – це металева пластина певної форми, із міцно закріпленою фрикційною накладкою. Якість колодок залежить саме від якості фрикційних накладок, для виготовлення яких використовуються органічні та неорганічні матеріали, синтетичні волокна, наповнювачі та модифікатори. Нерідко виробники тримають в секреті рецептури фрикційних матеріалів своїх гальмівних колодок.

Але якими б якісними не були гальмівні колодки, вони все одно зносяться і потребують заміни. В середньому вони виходжують 8-12 тис. км, але термін їх експлуатації багато в чому визначається стилем водіння, погодними умовами та навантаженнями, які відчуває автомобіль. Оптимальний варіант для будь-якого автомобіля – дотримання рекомендацій виробника та придбання оригінальних гальмівних колодок.

Матеріал виготовлення колодок

Більшість власників авто при виборі колодок керуються вартістю та маркою виробника. Крім цього, потрібно враховувати склад фрикційних накладок, який впливає на ефективність гальмування, термін служби та стан гальмівного диска:

  • Напівметалеві гальмівні колодки мають високий коефіцієнт тертя, тривалий термін служби і забезпечують короткий гальмівний шлях. Але при інтенсивній їзді, частому різкому гальмуванні вони чинять негативний вплив на стан гальмівного диска.
  • Колодки з низьким вмістом металів володіють меншим ресурсом, меншою силою зчеплення, але оберігають гальмівний диск від виробітку.
  • Керамічні колодки створюють високий коефіцієнт тертя, практично не виробляються, не руйнують гальмівний диск, мають тривалий термін служби. Недоліком є більш довгий гальмівний шлях.
  • Полімерні колодки виготовляютьсяся із сучасних матеріалів підвищеної міцності. За своїми параметрами вони аналогічні керамічним колодкам, мають високу міцність, знижений рівень шуму та практично не нагріваються. Більшість виробників встановлює високу ціну на полімерні колодки.

Конструктивні особливості гальмівних колодок

При виборі гальмівних колодок необхідно приділити увагу якості виготовлення і відсутності видимих дефектів. Нові гальмівні колодки повинні збігатися по конфігурації зі старими. На гальмівному диску присутній певний виробіток у вигляді бортика, і в місці зіткнення з новою колодкою великих розмірів виникатиме тертя та скрегіт.

Зверніть увагу на металеву пластину. Якщо вона була присутня в старих колодках, купувати нові без пластини недоцільно. Під час руху автомобіля вона щільно стикається з диском, знижує вібрацію, забезпечує безшумну роботу і служить термобарєром між колодкою та циліндром супорта.

Деякі гальмівні колодки доповнюються звуковим індикатором зносу, який виконаний з металевої пластини. При критичному зносі колодок, пластина торкається гальмівного диска та з’являється характерний звук. Ця важлива деталь сигналізує водієві про те, що колодки вимагають заміни.

Як прокачати нові гальмівні колодки

Як і будь-яка нова деталь, колодкам потрібно притертися до гальмівного диска. Під час цього періоду може бути не така ефективна робота, як заявлено виробником. Можливий скрип або сторонні звуки на перших кілометрах їзди. У період такої обкатки не варто різко гальмувати або сильно тиснути на педаль, приблизно це перших 200 кілометрів для хорошого притирання. На СТО зазвичай господаря попереджають, але якщо будете міняти в домашніх умовах, то Ви повинні про це знати. Рекомендують при їзді по рівній трасі, коли немає нікого позаду і близько попереду, час від часу натискати на педаль гальма, щоб рівно зняти верхні шари гальмівних колодок і притерти до гальмівного диска.

Підведемо підсумки

Вибираючи гальмівні колодки, варто враховувати, що бюджетний варіант дозволить домогтися деякої економії при покупці, але значно збільшить не тільки гальмівний шлях автомобіля, але і витрати на обслуговування гальмівної системи.


Сподобався матеріал? Поділись у соцмережах, підтримай проект:


Матеріали по темі:

Залишити відповідь